torstai 3. tammikuuta 2019

@kunnon_kouhkausta koko vuosi

Hei ja hyvää Uutta vuotta!

Kivasti alkanut vuosi, koska asennemuutos.
Kivasti alkanut liikunnallisuuskin, koska julkinen instatili. (Ja koska asennemuutos)

Oikeasti tuo meidän perjantaina alkanut Vähemmän on enemmän-proggis toimii. Joka päivä olen tehnyt ne liikkeet mitkä Tiina on Instaan jakanut ja taisin itsekin videon laittaa. Koska tavoite on tehdä "edes tämä yksi", niin olen joka päivä tehnyt enemmänkin. Enkä edes putkeen mitään. Jokusen kerran päivässä olen esim kyykännyt tai heilutellut kahvakuulaa tai tehnyt punnerruksia. Mutta parasta on, että jos teen vaikka vain 10 punnerrusta, niin en saa morkkista, KOSKA Vähemmän on enemmän.
Hah. En pysty muuttumaan laiskaksi tai huijaamaan itseäni millään, koska laiskoinakin päivinä pystyn tekemään jokusen kyykyn,

Tiinan innoittamana aloin käyttämään vaatetelinettä taas pyöränä ja pyöräillyt päivittäin EDES VÄHÄN.

Syömiset on mitä on ja suklaatakin syönyt, mutta joka päivä tehnyt parempia valintoja useammin. Tänään painoin jo kilon vähemmän, kuin viime vuonna (viikolla).

Olen ihan varma, että kotiväkikin on huomannut mun olevan paremmalla tuulella ja kaikin tavoin ihanampi. Olen jopa yrittänyt olla juttelevampi, kuin välillä.

Aloitin eilen sadannen kerran merkitsemään ylös menoja. Sanokaa, miten saan pidettyä sen normaalina päivittäisenä käytäntönä. Miksi mieluummin valehtelen itselleni, kuin näen faktaa menoistani?

Rahaan liittyvä optimistinen tavoite on sekin, että bonukset jätän käyttämättä ja vasta joulukuussa katson paljonko vuodessa rikastuin. En paljoa kyllä, koska käyn enimmäkseen Lidlissä nykyisin, koska taloudellisuus.

Haluatte varmaan tietää mitä meillä tällä viikolla syödään. Eilen todella hyvää Red curryä, tänään chili con carnea ja huomenna jauhelihakastiketta tai makrulaatikkoa. Nämä koska Lidlissä tänään kilo jauhelihaa n 5e. (eli taloudellisuus määrää ruoat)
Viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä kanan rintafileistä jotain, mutta mitä. Vinkit kehiin. Ostin ISON laatikon rintafileitä tarjouksesta ennen joulua, mutta lamaannuin fileiden määrästä ja koosta, enkä keksi mitään järkevää eli hyvää ruokaa.
Toisena viikonlopun päivänä sitten tortilloja pitkästä aikaa.

Ensi viikolla on pojaton viikko ja voisin heittäytyä villiksi ja tehdä kaiken laisia linssikeittoja sun muita keveitä ja hyviä ja halpoja.

Täällä lapset villiintyi. Nyt on pakko jumpata niiden kanssa :D

Instassa tosiaan saa liittyä mukaan Matalan kynnyksen jumppaan. @kunnon_kouhkausta

6 kommenttia:

Emma / Harkittuja herkkuja kirjoitti...

Tässä pari kanaruokavinkkiä suoraan mun omasta blogista. Vähän ehkä tylsiä ja ihan perusruokia, mutta hyviä kuitenkin :) "Kana" -tunnisteella löytyy sieltä muitakin ohjeita.
https://harkittuherkku.blogspot.com/2017/09/broileri-kaalihassakka.html
https://harkittuherkku.blogspot.com/2018/02/alkuviikon-helppo-broileri-perunavuoka.html
Enkä tietenkään osaa tehdä suoria linkkejä...

Vitsit kun mun on pitänyt tulla sun blogiin kommentoimaan jo ties miten monta kertaa, mutta aina se on jäänyt (olen ihan superlaiska kommentoija). Olen kuitenkin lukenut tätä säännöllisesti jo monta kuukautta ja tykkään tosi paljon. Nyt lupaan ryhdistäytyä ja piipahtaa täällä juttelemassa useamminkin!

Kivaa alkanutta vuotta sulle :)

Tuula kirjoitti...

Ensinnäkin ihana tuo teidän instatili! Mäkin vannon sen nimiin, että vähemmän on enemmän (kuin ei mitään) ja se inspiroi takuulla, kun tietää että pikkuisenkin riittää.

Mä olin eilen ihan polleana, kun tajusin liikkuneeni ahkerasti tämän vuoden jokaisena päivänä, heh :D Tänään sitten iski vatsatauti, joten päivän-parin tauko tiedossa ja se ketuttaa. Ois ollut siistiä joskus myöhemmässäkin vaiheessa vuotta sanoa, että oon kuntoillut joka ikinen päivä.

Ihanaa vuotta! <3

Helmi Nainen kirjoitti...

Jos sulla olis joku "menot"- kirja/vihko/lista joka olis keittiössä pöydällä koko ajan? Alkuun muistaisit sen väkisin ja vaikka illalla sängystä nousisit vielä täyttään sen, niin kauan kun siitä tulee rutiini?

Mä yritän epätoivoisesti tolkuttaa itselleni tota vähemmän on enemmän- mantraa :)

Taru kirjoitti...

Toi teidän idea on on aivan loistava, vaikken en ole tehnyt tällä viikolla mitään paitsi firman jumppa. Mut vähän on kuitenkin jotain. :)

Muisk!

marikan polut kirjoitti...

Vähemmän on ehdottomasti enemmän.
Ja sitä paitsi, "vähän on parempi kuin ei ollenkaan"

Mä oon kattonut tota instaa. Kätevää pitää päivän instahetki enimmäkseenbussissa. Ei tule vahingossakaan liikahdettua. Vähemmän on ehdottomasti enemmän 😊😊

P kirjoitti...

Emma, kiitos kun tulit kommentoimaan. Siten löysin blogisi ja hyviä ruokaohjeita. KIITTI!
KIva kun luet ja kiva kun kommentoit!

Tuula, JOKA päivä liikkunut?? Oikeasti? MItä kummaa! VAU!

Helmi nainen, vaikka mulla olisi vihko missä, niin ongelma on se, et en kehtaa merkata niitä ostoksia kun nolottaa niin. EN halua tietää mihin rahat menee vaikka siis haluankin. Tiedäthän? :D
KIva jos seuraat kunnonkouhkausta ja teet edes jotain. NIin mäkin!

Marika, oliko kiva kun tein sulle oman jumpan bussimatkoille? Kuvittelin ilmettäs, jos olisit bussissa lukenut instasta tägäyksen :D