torstai 1. helmikuuta 2024

Ranskalaisin viivoin

 Tällä viikolla olen ajatellut:

-Ihanaa, että Pekka Saurilla on ihana parisuhde 28 vuotta nuoremman naisen kanssa ja ovat onnellisia, mutta oikeasti miettikää, jos mulla olisi nyt 81-vuotias mies! Olematta ikärasisti, joka olen, niin sanonpa vaan että ei toimi. Ihan varmasti suhde voi olla oikein hyvä, kun ollaan "nuoria ja elinvoimaisia", mutta sit kun toinen on nuori ja toinen vanhus, niin oi ei. Tiedän kyllä, että kuka vaan voi sairastua ja nuori voi  olla huonossa kunnossa tai sairas, mutta silti. 

Mietin asiaa jo joku hetki sitten Bio-isäni kautta, joka on 79 ja vaimonsa 61. Onhan heidän elämässään aikamoinen epäsuhta, vaikka isäni ei ole mikään vanhus vanhus ollenkaan. Nyt kyllä vakavasti sairas ja huonoja uutisia odotellaan. 

-Elämä on lahja palasi tänään mieleen, kun ystäväni kertoi läheisestään, joka oli saanut aivoverenvuodon ollessaan yksin kotona etätöissä. Hän on todella huonona ja ennuste aika lohduton. Tyyppi on mun ikäinen mies, joka on todella aktiivinen ja urheilullinen ja vaikka "toipuisi", tuskin voi enää mitään tehdä. Jotenkin järkytti taas tämä elämän arvaamattomuus. Yritän pitää huolta itsestäni ja nauttia joka päivästä. 

-Tänään osaankin nauttia, koska olen toipunut noroviruksesta, joka kaatoi koko poppoon. Oli kyllä aikamoinen kokemus ja nyt on ihan jee-olo, kun juon ensimmäistä kahvikupillista  maanantain jälkeen. 

-Viime yönä päätin etten ota töistä kahden vuorokauden vapaata tavatakseni pohjoisen miehen. Mun vilpitön yksi syy on se, etten halua siirtää hoitolastani toiseen perheeseen heppoisin perustein. Ja anteeksi nyt vaan, nuo "epätreffit" olisi heppoinen syy. Tajusin etten oikeasti vain ole kiinnostunut ja sillä selvä. Jo, on imartelevaa, että joku tykkää, mutta se ei riitä syyksi itse innostua. Ehdottomasti hyvä tyyppi, jossa ei ole mitään vikaa, joka olisi tökännyt silmään. Tämä on epäsuosittu aikuinen mielipide, mutta mulle kelpaa vain salamarakastuminen. Tiedän ettei olisi varaa olla näin hankala, mutta olen vain. Kadun sitten myöhemmin. (Toki jos äiti tulee lapsenvahdiksi , niin toki mä meen treffeille, eipä sillä.)

-Tiedän että alan kuulostaa vähä höhlältä. 

-Norovirus on ihana laihdutuskuuri. Tai siis kamala, mutta tehokas. 


Kivaa norotonta viikkoa kaikille!



3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Juu, äiti tulee lapsenvahdiksi. Pitäähän sun joskus käydä ulkona, siis muuallakin kuin kaupassa.

P kirjoitti...

Äiti ❤️

Taru kirjoitti...

Nyt kun on 50 v, en tiedä pystyiskö sitä tapailemaan esim 65 v miestä....
Toki kun rakastuu, niin rakastuu...ehkä.

Ihanaa, että olet terve ja mahtavaa, että pääset treffeille!