maanantai 26. maaliskuuta 2018

Thank god, uusi viikko

Mä niin kyllästyin viime viikkoon tai etenkin viikonloppuun, eli maanantai on kyllä mun elämän pelastus.
Viikonloppu oli huonoa fiilistä, kiljumista ja melua ja kiroilua. Ei tietenkään koko aikaa, mutta just sen verran et jäi p-fiilis.
Aamulla heräsin onnellisena, kun alkoi arki.

Tänään kävin eksällä kahvilla, koska piti setviä harrastus sun muita juttuja. Löpistiin lapsista ja perhe-elämästä ja lomista. Se oli kivaa.

Ex tempore menin passikuvaan, koska tarvitsen uuden passin. Loma lähestyy, mikä on se ajatus, jolla jaksan.
Yllätys oli se, että passikuvassa näytin ihmiseltä, enkä hirviöltä. Salaisuus on näemmä se, että menee kuvaan itseltäänkin salaa eikä yhtään puleeraa liikoja. Hädin tuskin ripsiväriä laitoin. Eläköön huolettomuus.

Mun laihdutuskuuri on tuomittu loppumaan. Meinasin kirjoittaa että epäonnistumaan, mutta sen sanan poistain sanavarastosta kokonaan.
Mulle ei sovi mikään dieetti tai kuuri tai mikään. Ei vaan sovi. Mun on nyt vaan hyväksyttävä se, että olen tällainen kuin olen. Syön pääasiassa fiksusti ja se saa riittää.
Olin kuusi päivää elänyt aika tarkalla ruokavaliolla. Eilen söin kylässä piirakkaa ja kääretorttua, illalla jätskiä, muut ruoat oli hyviä. Tulos:paino nousi takas lähes kokonaan. Ja laskuakin oli aika vähän jo ennen sitä.
Tämä vahvisti ajatusta, etten saa olla millään kuurilla. On se nimittäin HITTO, että ei muka saa ikinä syödä herkkuja. Neuroottista touhua sanon.

Taas alkoi ärsyttämään.

Nyt menen fillaroimaan ja miettimään mukavia.
HYVÄÄ viikkoa!

2 kommenttia:

Taru kirjoitti...

Mäkään en ole kuurien ystävä. Olen vahvasti sitä mieltä että kun kieltää itseltään ja on liian kurinalalainen siitä tulee houkutus/kielletty hedelmä ja homma vaan menee puihin. Siis mulla. Kohtuus - se on kaikki kaikessa!!

Tuula kirjoitti...

Kuurit on saatanasta, oikeasti. Oon sitä mieltä, että ainoa kestävä tapa on syödä 80% fiksusti ja se loppu 20% mitä huvittaa. Muuten hajoaa pää, ja ennen pitkää ehkä kroppakin.

Ja mitä katsoin esim. sitä Jutan GoFatGo-kuuria (jolle itsekin uteliaisuuttani ilmoittauduin, mutten tod. ole sitä noudattanut), niin sanonpahan vaan, että (liikkuvan) ihmisen ei pidä sellaisella ruokavaliolla mennä ilman jonkun OIKEAN ravitsemusasiantuntijan suositusta... Sellaisilla dieeteillä viimeistään saa kropan aineenvaihdunnan sekaisin. Niillä ihmisillä ei ole oikeaa asiantuntemusta eikä koulutusta, ja itse luotan vain akat. tutkinnon omaaviin tieteellistä taustaa omaaviin liikunta- ja ravitsemusalan ammattilaisiin. (sori paasaus, tää aihepiiri on näköjään joku issue mulle :D )

Hyvä päätös sulta <3 Elämässä pitää olla herkkujakin sopivasti.