keskiviikko 28. maaliskuuta 2018

Poissa mukavuusalueelta

Ihan älyttömän kiva päivä ollut!!!
Sen sanon vaan, että muistakaa poistua sieltä, missä on helppoa ja mukavaa. No okei, en mä teitä siitä muistuta, vaan itseäni. Minua, joka lönsii vain mukavassa ja helpossa elämässä.

Illalla bestikseni soitti ja sanoi "homma on nyt se, että minä hoidan huomenna sun hoitolasta ja sinä meet kouluun opettamaan mun luokkaa". Puoli tuntia sain aikaa miettiä. Mietin aktiivisesti, miten mä kieltäydyn, kun en vaan uskalla.
Sanoin kuitenkin kyllä.

Aamulla kello soi jäätävään aikaan ja tietty hoitomuksu nukkui. Tuo ipana, joka aina herää aikaisin, mutta eipäs tänään.
Kaveri haki meidät, vei kouluun ja vei jopa oikeaan paikkaan.
Siellä mä sit "opetin" nelosille kässää ja ykkösille matikkaa ja äikkää. Voi mitä mussukoita ne olivatkaan. Mulla oli kivaa ja niilläkin. Tietty olin et äppäpäpää, opettaja puhuu. Ja kaikilla oli niin hauskaa.

Viiden tunnin kuluttua pääsin kotiin, huraa kahville.

Selvisin hengissä ja kunnialla ja auktoriteetti riitti. Haluan tätä lisää!
Hyvässä lykyssä huomenna.

Ilahduttavaa oli se, että kun soitin verottajalle saadakseni verokortin, niin antoivat mulle nollaprossan. Lupaan maksaa kaikilla kympeillä visaa pois.

Nyt on niin energinen olo, että taidan fillaroida ja katsoa tallenteelta hömppää.
(Eilen fillaroin 2x20 min ja tein kotijumppaa. Hyvä minä!)

5 kommenttia:

Tuija kirjoitti...

Ihana alanvaihto 😊 Mäkin haluun mennä opettaan ekaluokkalaisia... Tai sit mä voisin olla tarjan täti.

Rva Kepponen kirjoitti...

Hyvä sinä!
Vaikka inhoakin tuota epämukavuusalueelle menon tyrkyttämistä, niin kai se joillakin toimii. Minä olen taas ollut 2kk epämukavuusalueella töissä ja lähinnä väsyttää ja v*ttaa.

Tuula kirjoitti...

Hyvä sinä!
Mä olen ja pysyn mukavuusalueella aina kuin suinkin pystyn. Menen epämukavuuden puolelle vain äärimmäisen pakon ääressä. Yleensä kuitenkin joudun sinne viikottain edes pienimuotoisesti, isommin vain joitain kertoja vuodessa. Musta se on aina yhtä ällöä - olen ilmeisesti henkisesti toivoton tapaus...

Marja kirjoitti...

Woww! Aika mahtava mahdollisuus, kannattaa aina käyttää hyväksi, senverran harvinainen tilaisuus :)

P kirjoitti...

Tuija, open sijaisuuksia pääsee tekemään todella helposti. Sijaisista on pulaa, joten kouluihin vaan ilmoittamaan että on käytössä.
Päiväkodissa olen joskus keikkaillut ja se oli kivaa, mutta ei niin kivaa että kestäisin joka päivä. Liikaa kurahousuja...

Rva Kepponen, epämukavuusalue on kauhea asia oikeasti. Mutta omalla kohdalla huomannut että mä luulen jonkun asian olevan vaikeaa ja epämukavaa ja ollutkin sitten väärässä.
Sun työhön isosti tsemppiä!

Tuula, perusarkikin on välillä epämukavuusalueella olemista. Kikatus!

Marja, joo on tää kiva mahdollisuus. Etenkin sen näyttämisessä, et mä selviin.