perjantai 18. huhtikuuta 2014

Puuska puuskempi puuskin

Eilen iski joku, kutsutaan sitä vaikka ensimmäiseksi kevätpäiväksi. Toinen vaihtoehto on läskipäivä.
 Aamulla lähdin ystäväni kanssa pitkälle kävelylle. 5-6 kilsaa. Kävin kotona juomassa ja lähdin koiran kanssa kahden kilsan lenkille. Syötiin lounas ja lähdettiin lasten ja koiran kanssa metsäretkelle. Siellä käveltiin muutaman kilometrin lenkki. Esikoisen kanssa juostiin jopa pari spurttia.
Kotona istuskelin auringossa kahvilla, grillattiin hyvää ruokaa. Ruoan jälkeen vedin lenkkarit jalkaan ja mies sanoi "jopas sä tänään käyt lenkillä". Ihmeekseni juoksin kaksi kilometriä. Suurempi ihme on se, että olisin jaksanut juosta enemmänki, mutta kun tämä nyt vain oli sopiva ympyrä.

Laskin kymmenen käveltyä kilsaa ja kaksi juostua...

Lisää tällaisia päiviä tilaukseen, kiitos.

Eilen vaihteeksi otin yhteen keskimmäisen kanssa. Se ei osaa muuta kuin mölistä ja puhua rumasti ja kiroilla. Hurjan miellyttävää. Sit sillä on pokkaa tulla vinkumaan kaveria yökylään tänään. "Miksi suostuisin kun käyttäydyt tolla tavalla?"
No, oltiin metsäretkelle lähdössä koko perhe. Junnu vaan aloitti kiukuttelun ettei halua mukaan jos ei saa seuraa. Me ei kelvata. Soitin junnun kaverin äidille ja kysyin saadaanko poikaa lainaan. Saatiin.
Keskimmäinen vain käveli myrskynmerkkinä ja jupisi. Paukutti ovea ja huusi "antakaa mun olla". Annettiin.
Esikoinen lähti innoissaan mukaan. Sanoin metsässä et onpa kiva kun halusit tulla. "Tottakai mä tulen. Olen lähdössä leirikouluun ja haluan olla teidän kanssa kun se vielä on mahdollista."

Millanen meidän neljäs lapsi olisi, jos noikin kolme on jo noin erilaisia keskenään? (Eilen tuli taas kaiho. Vauvakaiho. Mä en enää saa kokea SITÄ. Kun eihän maailmassa ole mitään siihen verrattavaa.)

Mies lähti Kiinaan viime yönä. Mä saan ilokseni olla lasten kanssa koko pääsiäisen itsekseni. Voitte arvata, että muutaman kerran päivässä käyn kävelyllä, ettei pää hajoa.
Onneksi huomenna menemme äipälle syömään. Maanantaina näen Elisan. (käviskö se mun kanssa lenkillä)
Huomisiltana saattaa pari ystävää tulla skumppalasilliselle. (parille pullolliselle siis) Et oikeasti asiat ihan hyvin.
(Paitsi että olen aloittanut napostelun ja sen myötä paino kohoaa hitaasti. Saiskos jonkun pysäytyskäskyn äkkiä)



2 kommenttia:

kamomilla kirjoitti...

Hei, kirjoitin sulle yks ilta meiliä niistä ruokavalioasioista, mutta katosi koko teksti jostain syystä enkä sitten heti jaksanut kirjoittaa uutta. Laitan kyllä pian! :)
Oon pohtinut monesti tuota ihan samaa lapsiasiaa. Millainen Se neljäs olisi!?! Haikeus, että sitä neljättä ei tule. Oon ihan vauva-hullu!!!!

Me ollaan anoppilassa pääsiäisen vietossa ja olen myös rampannut pitkillä kävelyillä.

Kivoja pääsiäispäiviä sulle!:)

Taru kirjoitti...

Sä oot niin reipas ja energinen. Olen sanaton energiasi edessä. Mistä toi kumpuaa? Mäkin haluun tota samaa litkua.