torstai 7. heinäkuuta 2022

Kauppapäivä ajatuksella ja budjettihöpinää

 Aika uskomatonta. Mä olin tänään ensimmäistä kertaa isosti kauppareissulla, vaikka olen ollut arjessa kaiketi kolmisen viikkoa jo. Olen tehnyt kauppaan pieniä täsmäiskuja ja tyhjentänyt pakastinta ällistyttävällä tavalla. 

Tänään ostin tonnikalaa, josta teen tonnikalapastaa tai vuokaa sekä tonnikalanuudelisalaattia. Ostin pastakastiketta sekä pastaan että lasagneen. Eli lasagneakin tiedossa. Keskimmäinen halusi TAAS chili con carneen aineet. (Kyllä, JOKA viikko hän syö sitä.)

Itseä varten ostin kaalia ja pinaattia himonuudeleita varten. Turhaan ivaan tuota chili con carnea, kun itse syön himonuudeleita kolmisen päivää viikossa. 

Ostin myös pakastepitsat ja eineshamppareita.

Pakkasessa on naudanlihasuikaleita, joista teen lihapataa. Kanapihvejäkin olisi kilo, jos pojat haluaa tehdä nugetteja. Pakkasessa on myös valmisnugetteja. 

Tossa on jokaiselle jotakin ja osin kaikille samaa aika moneksi päiväksi. 

Taloustili on tyhjä. Optimistinahan olin ajatellut että 900 euroa kuussa riittää ruokaan ja bensaan. Tämän hetken saldo on 970 euroa. Toivon että menee max 100 e enää ja oikeasti ei tarvitse mennä lähellekään sitä ellen joudu tankkaamaan. Jos menee se satanen, niin olen ylittänyt optimismibudjetin 170 eurolla. Elikkä, jos nostan taloustilin saldoksi 1100e, niin pysyn aina budjetissa eikös? 

Sitä vaan aloin miettimään että mitä hittoa? Mulla menee bensaan lähemmäs 300 e kuussa, niin miten ihmeen paljon olen muka ostanut ruokaa? Toisekseen jos bensaan menee 300 euroa kuussa, niin kyllä sen 600 euroa pitäisi riittää ruokaan. Mikä siinä muka on niin vaikeaa?

Hitto, taas täytyy aloittaa pitämään kirjaa menoista, että mysteeri selviää. Lopetin ennen lomaa ja sitten se ei vaan ole alkanut uudestaan. 

Taas syy hankkia ihanan kaunis muistikirja :)






Ei kommentteja: