maanantai 10. lokakuuta 2016

Taloudellisuuspuuska

Mä sain taas taloudellisuuskohtauksen. Säännöllisin väliajoin yritän olla käyttämättä rahaa juuri ollenkaan. Yritys kestää yleensä noin vuorokauden.
Tänään katsoin että tilillä on rahaa puolet siitä, mitä kuuluisi olla kahdeksi viikoksi käytössä. Kurkistelin kaappeihin ja yritän hyödyntää kaiken siellä olevan. Mustikoilla ei kyllä viikkoa elä, niitä ja punaviinimarjoja olisi eniten.
No jokatapauksessa. Tilille kurkkaamisen jälkeen laitoin nettikirppikselle myyntiin pari halloween-asua ja lenkkareita. Myin yhdet kengät ja yhden asun. Riittääkö 14 euroa muutaman päivän ruokiin? Etenkin jos aikoo syödä lähinnä mustikkarahkaa (minä) ja kahdelle muulle henkilölle olisi tarjolla  lihapullapastavuokaa  pariksi päiväksi, koska pakastimessa on Ikean lihapullia.
Pakastimessa on myös perunasipulipussien jämiä. Ehkä teen kasvissosekeittoa. Selvästi puuska!

Koomista tässä on se, että menen kampaajalle keskiviikkona ja rahaa palaa reilu 100 e! Mutta sehän on ihan eri asia ...
Nyt kun hiukset on kauhian ylikasvaneet, niin mietin kasvatanko sittenkin pidemmän tukan, jotta saisin sotkuisen sykerö päähän. Ehkä käynkin kampaajan juttusilla miettimässä tätä asiaa.
Sehän olisi sitäpaitsi taloudellista, hiusten kasvatus. Ei enää kuuden viikon välein leikkaamista.

No kuitenkin, tienaamani 14euroa sai minulle kunnianhimoisen Martan olon.

Taidanpa myydä kaikki vaatteenikin, kun kaikki on liian pieniä tai ainakin saa mulle sen olon.

Missä on hyvä kevyt urheilullinen fiilis?

3 kommenttia:

Taru kirjoitti...

HYvä sä ja taloudellisuus!

Sykeröt on ihan parhaita!!

Rva Kepponen kirjoitti...

Minä päädyin kampaajan ehdotuksesta kasvattamaan polkkatukan. Jouduin aivan liian usein peruuttamaan aikani ja sitten oli taas vaikeuksia löytää uutta. Kampaaja sanoi, että tarvitsen mallin joka ei ole aivan karmea, jos sitä ei leikkaa säännöllisesti. Nyt en edes muista milloin olen viimeksi käynyt kampaajalla.

Minulla on viime aikoina kulunut rahat matkailuun, mutta shoppailusta olen ollut täysin erossa. Niin pitkään, että olisi pakko kömpiä kauppaan, kun ne viimeisetkin farkut ovat olleet jo keväästä saakka rikki :D

P kirjoitti...

Elisa, joudun nyt tyytymään sun sykerön ihailuun kun kampaajan mielestä pitkä tukka ei käy mulle.

Kepponen, mä kadehdin pitkää tukkaa ja harvoja kampaajareissuja :D
JA sun matkailun määrää. Ei ole varaa matkailuun minulla. Ei ole mitään mistä tinkiä, että matkalle pääsisi. Kun en niitä vaatteitakaan enää ostele juuri koskaan.
Ihaillen luen sun reissuista ja miljoonista puuhista :)