tiistai 21. elokuuta 2018

Kakeibo, tie onnelaan

Hyvä ja voimaannuttava (mä niin olen oman elämäni sankari) aamu! Heräsin jo kuudelta ja intopiukassa menin nettipankkiin ja maksoin 1600e visaa pois. Ja nyt se on siis maksettu. Pois. Kokonaan.

Koska olen pitkää maksanut visaa reilu 200 e kuussa, niin eikö tämä tarkoita sitä, että voin joka kk laittaa 200e lomasäästötilille talteen? Kaiken järjen mukaan sen kuuluisi onnistua. (Aika usein se ei mene niin.)
Itseasiassa nyt se onnistuu. Piste.

Sit tarttis tinkiä ruokalaskuista 200e kuussa pois ja tadaa, neljä tonnia kymmenessä kuukaudessa säästetty. Kuulostaa hirmuisen helpolta. Onko se? Jääkää seuraamaan.

Kukaan ei ole vieläkään vastannut, että pystyykö 200 eurolla ruokkimaan perheen niin, ettei se ole tylsää kärvistelyä. Pitääkö tämäkin tehdä itse? Eli testata.
Pitäis ne ruoat keksiä ja ylöskirjata ja kauppalista kirjoittaa ja mennä kauppaan. Hirvee duuni.

Eilen aloin pitää ruoka- ja liikuntapäiväkirjaa. Tänään aloitan TAAS menojen ylöskirjamisen. Jos mä tarpeeksi usein sen aloitan, niin ehkä se lopulta tulee tavaksi. Sit teen sen kakeibotilikirjajutun ja päätän säästää 1000e kuussa ja se onnaa koska kakeibo on niin tehokas.

Nonni, kyllä on taas ihmisellä virtaa!

Hilpeää aamua kaikille, oman elämänne kakeiboille!


jk. Googlailin ruoka/raha-aiheisia keskusteluja. Ilmeisesti se 200e on enemmän kuin realistinen. Saattaa olla että pääsen jo nyt siihen, mutta en ole katsonut kuin on. Eli se "epämääräinen" sälä saattaakin olla mun kompastuskivi. Plus liikaa herkkuja viikonlopuksi.
Mutta nyt mä seuraan tilannetta haukkana!


2 kommenttia:

marikan polut kirjoitti...

mä niin odotan sun testauksia; aivan parhaita.

Mä olen tolla teidän syömärimäärällä vähän epäileväinen ton 200€:n suhteen. Se luultavasti voi onnistua, mutta-mutta...

Puurot jälkkäriksi?
Pannarit /letut /vohvelit jälkkäriksi
...eikö ne kaikki oo aika halpoja ja täyttäviä?
Joku yksi lihapulla kaikille ruuaksi ja puuroa perään?

P kirjoitti...

MIstä ihmeen jälkkäreistä sä puhut? EI meillä syödä jälkkäreitä. vai olisko idea syödä paha ruokaa vähän ja sitten hyvää halpaa jälkkäriä paljon? :D
Eli joo, yks lihapulla ja sit puuroa.

Meidän omppupuussa on hyviä omppuja. Tänään aion tehdä kaurapaistosta kyllä! Ehkä sun ansiota.