perjantai 16. elokuuta 2024

Mitä hittoa nyt taas-talouspostaus

 Olen ollut monta kuukautta pois blogimaailmasta (ja itken verta saamattomuuden vuoksi, mutta nyt palaan tänne talouskatsauksella nimeltään

MITÄ helvettiä nyt taas?

Olin maksanut visan pois keväällä. Hyvä minä. Jostain syystä olen kesän aikana päätynyt käyttämään kolmea (KOLMEA) Visaa ja tänään tuijotin laskuja tyrmistyneenä. Seuraavasta palkasta maksan kaksi kokonaan pois ja yhdestä sen minimin. Ja kas, laskuja tälle kuulle tuli 700 euroa. Hyvä minä, hyvin toimittu. 

Se kuinka päädyin käyttämään kolmea visaa on joku todella outo ajatuskulku. En halua että Päävisan saldo kasvaa suuren suureksi, joten maksan tän jutun yhdellä visalla ja maksan kerralla pois ja koska nää puutarhakalusteet on K-Raudasta, niin maksan ne K-Visalla niin saan enemmän plussaa, mutta kas kun välillä pojat käy mun kortilla kaupassa, niin oho, saldo on kasvanut. Ja näin siis pääsin tähän iloiseen 700 euron kk maksuun. 

Koska tässä on ollut nyt jäätävästi ylimääräisiä menoja, niin TAAS haaveena on saada taloustilin 315 euroa riittämään 13 päivän ruokiin ja bensoihin. Montakohan kertaa olen tällaista yrittänyt ja epäonnistunut? Mutta saanko yrittää taas?

Kunhan olen kirjoittanut tämän, lähden etsimään reseptileikkeistäni herkullisia ruokia, joilla ruokin pienentyneen perheeni edullisesti mutta laadukkaasti. 

Jk. Nyt mulla on OMA huone, koska poika lähti opiskelemaan ja muutti pois viisi yötä sitten. Jos menisin oman huoneen oman pöydän ääreen ja alkaisin taas supertuotteliaaksi bloggajaksi. (Tätäkin olen usein uhonnut. Se yleensä kaatuu siihen, että koen olevani tylsä, jolla ei ole asiaa, mutta aion muuttua tässäkin. Mä niin alan uudeksi minäksi. )


jk2. Noloa, mun edellinen postaus koski samaa asiaa kuin ylläoleva jk. Olen säälittävä.

3 kommenttia:

marikan polut kirjoitti...

odotan blogipostausten tulvaa!
Musta on tulossa surkea bloggari, en ehdi enkä jaksa ikinä tehdä mitään. Tulen töistä kotiin ja alan haukotella.

Rva Kepponen kirjoitti...

Minä tykkään lukea sun ihan tavallisia arkipostauksia ja taloudellisuuspostauksia. Lisää kiitos!

Taru kirjoitti...

Saat yrittää taas, ja ihanaa, että olet takaisin!