perjantai 4. maaliskuuta 2016

Sivistynyt avioero (jatko)

Edelleen meillä  ollaan hurjan sivistyneitä. Mun täytynee pullottaa tää sivistyneisyyys ja alkaa myydä kalliilla. Niin monta ärsyttävää riidallista synkistelyeroa olen nähnyt minä.MINÄ EN aio syyllistyä moiseen.
Meillä ollaan normaaleja aikuisia ihmisiä, jotka puhuvat arkisista asioista ja jakelevat toisilleen vapaata aikaa. Niin hienostunutta. Kuinka vaikuttuneita te olettekaan?

Tänään on minun vuoroni mennä vapaalle. Matkaan rakkaalle pikkusiskolleni. Kuten lähes aina. Jostain syystä mun hermo lepää parhaiten siskon luona.
Voi puhua tai olla hiljaa. Pääasiassa kuunnella musiikkia ja tanssia.
Mutta ennen sitä on tiedossa sivistyneisyyden huippu. Käydään siipan kanssa kahvilla yhdessä ja puhutaan käytäntöjä.
Mitäköhän ne käytännöt on? Jaetaan huonekaluja ja rahoja ja puhutaan kuka on missä ja milloin. En tiedä.
Mitenköhän tällaisiin happeninkeihin pukeudutaan? Siististi vai teinisti? Kynnet on lakattu punaisiksi ja hiuksetkin värjäsin punaisiksi aamulla. Ei sovi puhua vakavia harmaata tukkaa juurikasvussa. Aivan liian keski-ikäistä. Saattais mieskin miettii et just ton takia mä tosta naisesta haluan eroon. Harmaahalju on hän!

Huuhh!

Onneksi osaan kieltää todellisuuden ja olla ajattelematta synkkiä. Kun minä keskityn nyt vaan tanssiin ja kynsiin!

3 kommenttia:

Taru kirjoitti...

Lainaus Pariisitar – missä ja milloin vain-kirjasta:

Ole ennen muuta oman elämäsi sankaritar.

....mutta sehän sä jo olet...:D

Rva Kepponen kirjoitti...

Tsemppiä sivistyneeseen eroon. Onhan se kaikille niin paljon helpompaa, jos pystyy pitämään asialliset välit.

Ystäväni ystävä erosi pari vuotta sitten niin sivistyneesti, että mm. joulut viettävät saman katon alla ja juhannuksen ex-puolison vanhempien kanssa. Tilanne ei varmaan säily noin ruusuisena sitten, kun ex rakastuu uuteen, mutta minusta jotenkin käsittämätöntä sopuisuutta. Varmaan silloin se on mahdollista, kun molemmat ovat miettineet tahoillaan eroa ja ratkaisua on voitu yhdessä punnita ja puhua siitä. Niissä kolmaspyöräkuvioissa toinen osapuoli tulee aivan varmasti niin loukatuksi, että jonkinasteinen riita ja katkeruus ovat edessä.

Kuningatar Nurja kirjoitti...

On se hyvä, että pystyy keskittymään muuhunkin kuinsivistyneeseen eroon.Oot kyllä mun idoli!