keskiviikko 6. heinäkuuta 2022

Mihin makuuhuonetta tarvitaan?

 Toissayönä näin unta, että kävin katsomassa kivaa vuokrakämppää, jossa oli tilavat huoneet. Viime yönä löysin kivan vuokrakämpän, jonka päädyin vuokraamaan. Hetken kuluttua jouduin paniikkiin, kun tajusin etten ollut vielä myynyt kotiani enkä todellakaan pysty maksamaan kaksia asumiskuluja.

Minähän olen tavallaan haaveillut muuttamisesta. (Koska Neiti Sutkautuskin) Lähinnä mun haave liittyy alhaisempiin asumiskuluihin. Ehkä myös jonkunlaiseen vapaudenkaipuuseen. Tai vastuuttomuuden. Suurena motivaattorina on myös Uusi alku, jota muutto edustaisi. Järjellä tiedän ettei muutto sinänsä kyllä muuttaisi mitään. Samanlaisia mun päivät varmaankin olisi. Mutta silti, elämässä muuttuisi JOKU. 

Salaa toivon, että mun unet on jotain enneunia. Että joku kohta soittaa mulle ja sanoo haluavansa ostaa mun kodin. Sitten annan kohtalon päättää minne muutan. 

Unessa mulla oli kolmio ja asuin ihan tyytyväisenä itse olohuoneessa. Saattaa johtua siitä, että nyt helteellä olen nukkunut sohvalla, koska meidän alakerrassa on ilmastointi. Mä itseasiassa voisin hyvinkin asua olkkarissa, koska mihin mä tarvitsen mitään yksityisyyttä? Mä olen tätä huone asiaa pohtinut loputtomiin ja oikeasti tajunnut etten tarvitse omaa huonetta, koska en käytä sitä mihinkään. Turhaan instassa ihailen ihania makkareita, koska vaikka mulla sellainen on, en ole siellä. 

Eli näin saisinkin ne asumiskulut alas. Muuttaisin vain pienempään kotiin. 


2 kommenttia:

marikan polut kirjoitti...

mä olen ajatellut, että unissa uusi asunto ja sisustaminen tarkoittavat elämänmuutosta, sitä että jotain elämässä on järjestymässä uusiksi. (sen lisäksi että tietenkin toivon, että ne olisivat enneunia!)
Eli sulla on selkeästi muutosta (muutto?) tuloillaan :)

P kirjoitti...

Marika, onneksi sä olet tota mieltä, luotan suhun. Toivon myös että tiedossa on positiivinen elämänmuutos tietysti.
Kun vielä tietäisi mikä olisi se suurin toive.