keskiviikko 8. joulukuuta 2021

Positiivinen runsaus ja viikon ruoat

 Aloitetaan kiinnostavasta (not) ruokaviikosta. 

Maanantaina tilattiin pitsaa, koska Itsenäisyyspäivä ja laiskuus. Tiistaina yksi söi tikka masalaa ja kaksi söi jauhelihakastiketta, yksi makaronilaatikkoa. Tänään yksi syö makaronilaatikkoa ja yksi tikka masalaa, molemmat fetasalaattia. Pojat siis. Mä syön munakasta :D Torstaina pojat tekee wingsejä frittikeittimellä. Mä syön ehkä halloumisalaattia. Perjantaina pojat menee isänsä kanssa syömään. Mä syön mitä löytyy eli munakasta tai kaurapuuroa. Pakkasessa olisi kyllä tonnikalavuokaakin. Viikonloppuna teen pähkinäkuorrutettua kirjolohta ja veneperunoita. Poika tekee chili con carnea, joka riittää maanantaillekin. Että siinäpä se. Yritys käyttää mahd vähän rahaa ruokaan ennen joulua ja aina vaan tyhjentää pakastinta. Nyt saa syödä jäätelötkin sieltä pois. Tyhjennys!

Se feng shui juttu mikä on käynnissä on ainakin työmielessä toimiva. Eli heti kun aloitin, tuli hoitolapsi. Kävi vielä niin hyvä tuuri, että hoitolapsi on kotilomilla neljä yötä viikossa. Tänään alkoi myös päivystys ex tempore, mikä tarkoittaa sitä, että saan palkkaa tästä hengailustakin. Tällä on varmistettu siis tammikuun palkka. Voin siis rentoutua ja viettää yltäkylläisen (Suklaisen)  joulun liikoja stressaamatta.

Muutaman jutun olen saanut myytyä ja säkillisen tavaraa vein Fidalle tänään. En koe että koti olisi tyhjempi, mutta ehkä se on.

(Hei taas tuli runsausjuttu. Se heppu, jonka piti tehdä mulle ruokaa peurasta, mutta joka jäätyi kun mainitsin poikani, ilmoitti itsestään juuri äsken. Puoltoista kuukautta piti mykkäkoulua, mutta taas ilmoittautui. )

Taidan tänään karsia erityisen huolellisesti, niin saisin viestin joltain erityisen toivotulta henkilöltä :)



2 kommenttia:

Taru kirjoitti...

Päivän pieni ilo: ruokaa laittavan miehen yhteydenotto ;) Ei huono :D

P kirjoitti...

Taru, mä vaan en halua syödä sen miehen kanssa :D