sunnuntai 19. joulukuuta 2021

Päivän työlista

 Mä luin eilen Lotta Backlundin kirjaa Kyllä! Kirja on yllättävän inspiroiva kirja unelmista ja oikeasta asenteesta ja asioihin ryhtymisestä. 

Innoituin kirjoittamaan paperille mitä mun pitää tehdä tänään. Ensimmäinen kohta on  "Pue päälle jotain muuta." Mä olen kuukausitolkulla ollut trikoissa ja neuleessa tai collarissa. Tänään mun siis pitää pukea jotain muuta. Ajatus on hieman jännittävä ja olen vielä kylpytakissa.

Seuraava kohta on kohtuullinen  "Karsi kymmenen tavaraa." Mun Feng shui projektissa karsin ainakin 100, niin se kymmenen on varmaan helppo. Se on tarkoituskin. Baby steps.

Sitten mun pitää syödä puuroa. Tämä liittyy kaappien tyhjentämiseen, mutta erityisesti terveelliseen syömiseen. 

Tee vatsoja! Olen aika monena päivänä kahvakuulalla heilutellut etuheilautusta. Jotenkin se avaa kroppaa. Eilen sitten googlailin sen hyötyjä ja niitähän on. En tajunnutkaan kuin moneen lihakseen se vaikuttaa. Mutta vatsalihakset on taas unohtuneet. Eli nyt niitä. 

Sitten viimeinen listan juttu on Kirjoita! Tässä nyt kirjoitan eli hyvässä vauhdissa listan kanssa. 

Mutta tosta Backlundin kirjasta. Siellä oli todella hyvä ja tosi osuva esimerkki ihmisluonteesta. Tyyppi on Tinderissä swaippailemassa oikeaan ja vasempaan. Kun kohdalle tulee tosi komea mies, niin ihminen herkästi swaippaa vasemmalle, koska "Ei se komea mies musta kuitenkaan kiinnostu." Mutta tosiasiassa ihminen ei voi tietää naismakua ja elämän rakkaus voi mennä ohi suun.

Toisessa esimerkissä tyyppi ei hae jotain kivaa työpaikkaa, kun ei sitä kuitenkaan saa. No ei varmaan saakaan, jos ei hae. 

Hirmu simppeleitä esimerkkejä, mutta valitettavan tosia ainakin mun kohdalla. Nyt täytyy alkaa harjoittamaan rohkeuttaan ja edes joskus ryhtyä johonkin epämukavaan. Niin pitkälle en mene että treffeille menisin, mutta jos JOTAIN. 

Nyt mä siirryn työlistan johonkin kohtaan. Kivaa jouluviikon alkua!


Ei kommentteja: