tiistai 14. joulukuuta 2021

Bonuspikkujoulut

 Hirmuinen pettymys olen itselleni. Mun piti blogata joka päivä kuten Marikankin, mutta tässä sitä taas ollaan. Multa jäi myös kesken mun feng shui/positiivinen runsaus-projekti, mutta ei haittaa. Sen voi tehdä vaikka joka kuukausi ja elämä vaan pursuaa positiivisia juttuja.

Katsooko kukaan ihanaa ruotsalaista sarjaa Bonusperhe. Löytyy Areenasta, uusi kausi pyörii juuri. Sarja on mulle ja poikien isän perheelle (siis hälle ja vaimolleen) tärkeä, koska se alkoi samoilla nurkilla kuin meidän ero ja teemat kovin samat. No kuitenkin, uudella kaudella eksät ja nyksät perheineen piti pikkujoulut koko sakille.  Eksäni vaimo innostui tästä ja päätti pitää meille kaikille bonuspikkujoulut. Lauantaina kokoonnumme heille syömään hanhea. (Onkohan se yök en syö?)

Kerroin tästä jutusta ystävälleni ja hän oli että "Onpa kiva kun te molemmat perheet kokoonnutte yhteen. Ei kun hetki, siellähän on perhe ja sit sinä yksin.". Sitten me tuijotettiin  toisiamme hieman vaisuina. Kyllä, siellä on perhe ja sit minä yksinäinen raasu, jota varmaan roikotetaan mukana säälistä. Siellä eksän vaimo miettii että voi sitä vanhaa rouvaa, pyydetäänkö se meille kylään ja nauretaan sille sit sen selän takana. :D

Oikeasti on kiva että kokoonnumme kaikki yhteen syömään ja juhlimaan yhdessä. Tätähän mä olen toivonut about aina. Sitä että eksät ja nyksät perheineen voisi vaikka viettää joulua yhdessä. Mieluiten kyllä vietän jouluni kuten vietän, eli aaton poikien ja miniän kanssa. Ensi joulu onkin sitten toista. Sehän on täysin mahdollista että olen aaton yksin. 

Työmielessä mun joulu on vielä mysteeri. Nykyinen hoitolapsi ei ole mulla, mutta en tiedä tuleeko uusi ennen joulua. Eilen myös väläyteltiin aihetta päivystys. Kun jonkun pitäisi päivystää. Hieman jännittyneenä tässä odottelen osuuko pommi kohdalleni. 

Mutta fiilis on oikein hyvä. Ei kriisejä!


7 kommenttia:

marikan polut kirjoitti...

huippuhyvältä kuulostavat nuo bonuspikkujoulut!

Semmoista kyllä kyselen, että onko myös hanhenmaksapalleroita? Jostain syystä meillä nuoriso toivoo niitä vuodesta toiseen, eikä koskaan ole.

Oikeasti hatunnosto sille että olette todellinen laajennettu perhe.

Taru kirjoitti...

Ihana idea - hyvä te! Meillähän meni monta monta vuotta jolloin kaikki poikien juhlat meni just noin, yhdessä oltiin ja hyvin meni.. mutta sitten tapahtui jotain. Onneksi teillä ei ole sellaisia probleemeja <3

Rva Kepponen kirjoitti...

Kiva, että eksän nyksä haluaa järjestää tuollaisen pikkujoulun. Olen ihaillut sitä, kuinka hyvät välit olet pystynyt rakentamaan eksään ja hänen uuteen perheeseensä.

Rva Kepponen kirjoitti...

Minulla on rasia ankanmaksaa. Esikoinen on käynyt jo useamman kerran kysymässä, että milloin se purkki aukeaa. Ajattelin, että ensi viikonloppuna oli the hetki, jolloin lapset tutustutetaan gras foien saloihin. Ei sillä, että nyt pitäisin sitä mitenkään ihmeellisenä herkkuna. Kunhan piti nyt vaan todeta, että joillakin on ankanmaksat pöydässä :D :D :D

Rva Kepponen kirjoitti...

Nyt kun pääsin näihin ruokajuttuihin, niin tänään juttelin saksalaisen pomoni kanssa. Heillä isompi juhla-ateria syödään joulupäivänä. Hänen isovanhempiensa juhlapöydässä oli ankkaa tai hanhea ja jotain lahnan sukuista kalaa. Lahna kalastettiin itse. Siinähän on helposti sellainen vähän mutainen sivumaku. Sivumaku poistuu, kun lahna saa polskia pari päivää puhtaassa vedessä. Jouluun valmistauduttiin sillä lailla, että itse kalastettu lahna polski kylpyammeessa. Minusta tuossa on jo yritystä :D :D :D

P kirjoitti...

Marika, ei ollut hanhenmaksapalleroita. Mikä lie hyvä. Keskimmäinen söi hanhea ja kuultuaan otuksen hinnan, totesi että hinta ja laatu ei kohtaa. Palleroista arvio voisi olla vielä tylympi.
Mä nostan meille hattua myös. Kiitos.

Rva Kepponen, muhun teki vaikutuksen toi lahnajuttu. Siinä onkin ajatus :)
Meidän bonuspäivällinen oli saksalaista perua. Vaimo on asunut saksassa ja keksi hanhen ja jotkut hitsin knögelit sieltä. Lisukkeena oli myös lämmintä punakaalisalaattia.
Hanhi oli hyvää, mutta kovin epäriittoisaa.

Rva Kepponen kirjoitti...

Kokonainen hanhi on ilmeisesti vaikea hankittava sekä kallis. Mun kaveri Sirpa laittaa hanhea aina ennen joulua miehensä synttäreille. He ovat asuneet useamman vuoden Tanskassa ja siellä hanhi kuuluu myöskin joulupöytään. Mua kyllä vähän kiinnostaisi joskus laittaa hanhi.

Minusta tuossa lahnassa on jo yritystä. Pomolta pikkupoikana jäi iltapesut pesulapun varaan mummolassa, kun ammeessa oli lahna :D :D :D