perjantai 3. joulukuuta 2021

Feng shui. Elämän runsaus.

 Heippa. Mä olen hissutellut villasukissani koko marraskuun, enkä ole keksinyt yhtäkään ajatusta, joita jakaa tänne tai minnekään. Olen taas joutunut huomaamaan ettei mulle sovi liian "tyhjä" ja rauhallinen elämä. Mulla on ollut töitä eli työlapsia tosi vähän tänä syksynä ja vapaapäiviä siksi niin paljon. Juuri olin kuusi päivää itsekseni kotona tyhjänpanttina. Olen lukenut ja nukkunut. Nukkunut liikaa itseasiassa. Sain mä hetkellisen puuskankin ja siivosin kirjahyllyjä, etsin joulujuttuja ja vaatehuonettakin hieman järkkäilin. Puoli jätesäkillistä tavaraa kannoin jo autoon odottamaan Fidalle viemistä. 

Suurimman inspiraation sain Eeva Kolun blogista. Seuraan Kolua instassa ja olen ihaillut kuvia hänen kodistaan. Etenkin hänen suuri ruokapöytänsä on ollut mun rakkaus. Mutta apua, mitä nyt. Kolu myi pöytänsä ja hankki pienen pyöreän ruokapöydän. Selitys koskettu mua kovasti. Sen lisäksi että pöydän kohdalla oli kuulemma aika pimeää, niin Kolulle oli tullut tunne, että hän jatkuvasti vain odottaa ihmisiä. Hän elää yksin ja yksin elävälle iso pöytä on vain liikaa. Pöydän ääressä tuli istuttua harvoin. Hän siis hankki pienen pöydän ja asetti sen ikkunan eteen ja nyt hän viettää sen äärellä paljonkin aikaa. 

Eli jos hankkii huonekalunsa itselleen, tähän hetkeen, lisää hyvinvointiaan. 

Mulle tuli kova hinku luopua omasta isosta pöydästä, mutta sitten laskin uudestaan ja tajusin, että mä kyllä tarvitsen juurikin tämän pöydän tähän elämään. 

Toinen inspiroiva juttu blogissa oli sellainen feng shui kuntoon. 9*27 oli sen nimi. Yhdeksänä päivänä poistaa kodistaan 27 tavaraa. Jos joku päivä jää välistä, pitää aloittaa alusta. (Tähän se mun kohdalla kosahtaa, vaikka ajatus innostikin. En mitenkään pysty sitoutumaan yhdeksäksi päiväksi.)

"Ajatus rituaalin takana on yksinkertainen: kun luovumme siitä, mikä ei enää palvele meitä, teemme tilaa sille, mitä haluamme elämäämme lisää. 

Tämä rituaali on mainio esimerkiksi vuodenaikojen vaihtuessa, silloin kun elämässä on alkamassa uusi vaihe tai silloin, kun toivoisi että elämässä alkaisi uusi vaihe.

Kun tuntuu, että elämä on vähän jumissa ja kaipaa jotain uutta. Tämä tuppaa pistämään asioihin vauhtia. "

(Kun nyt luin tämän jutun uudestaan, niin todellakin mun pitää kyetä sitoutumaan tällaiseen projektiin. Mun elämä on jumissa ja todellakin tarvitsen jotain uutta. )

Sitten taas Eevan sanoin: Minusta rituaalin hauskin vaihe on etsiä todisteita siitä, miten toiveeni toteutuu yhdeksän päivän aikana. Yritän pitää silmät auki ja kirjoitan kaiken mitä huomaan ylös. 

Mulla on kotona vino pino muistikirjoja. Minäkin aloitan karsimisen ja pidän päiväkirjaa mitä kaikkea ihanaa mulle tapahtuu. (Taidan aloittaa karsimisen parittomista sukista, niin pääsen hyvään alkuun, )


Oumaigaad, jo tämä kirjoittaminen auttoi, Juuri sain puhelun että saan hakea itselleni pikkutaaperon. Huraa. Runsaus. Työ. Elämän sisältö.

2 kommenttia:

Taru kirjoitti...

Nyt on asenne kohillaan <3 Elämän sisältöä kohti, me kaikki!

marikan polut kirjoitti...

nyt kirjoittamaan lisää asennetekstejä!