tiistai 6. syyskuuta 2022

Talous omissa käsissä

Hetkellinen Talous omissa käsissä-olo.

Pyysin loppulaskut parista Elisan tuotteesta. Maksoin myös yhden puhelimen pois kokonaan. NYT mulla ei ole muita "turhia" kuin pieni Visa-lasku maksamatta. Näistä kolmesta loppulaskusta vapautui 26 euroa. Ei ole iso summa, mutta kaikki on kotiin päin näinä aikoina.
 Äsken palautin apteekkiin yhden D-vitamiinin, josta lehdestä luin että vedetty pois markkinoilta. Ilahduin kuin sain takaisin 19.95 euroa. Taas se kaikki on kotiin päin-juttu. 

Luin Kolmio kuudelle instatilistä, että ruokakassin hinta on kasvanut 26 prosenttia. Hän tilaa aina ruoat kotiin ja about saman tavarat aina. Vertasi loppuvuoden ja viime kuun hintoja toisiinsa ja tosiaan aika järkyttävän iso ero. Mun kohdalla tämä siis tarkoittaisi n. 130 e kuussa. 

Mä en edelleenkään mieti juuri muita kuin näitä. Hauska ero on se, että kun itse mietin taloudellisuusjuttuja niin se piristää tai innostaa. Sit nämä pakolliset kamalat sähkö ja muut isot vaan stressaa koko ajan. 
 
Kävin muuten kaverilla tänään päiväkahvilla pienten kanssa. Kaveri kärkeen heti ilmoitti ettei hänellä ole lämmitys päällä, että täällä on sit kylmä. Oli kyllä. Mun oli pakko lainata neuletakki etten jäätyis. Tähän on tultu kun sähkölaskut kymmenkertaistuu hemmetti. 

Että eipä tässä muuta. :)

jk. Ne kk-erät, jotka nyt siis lähtee pois, niin aion siirtää suoraan puskuriin tai jopa rahastoon. Olen kova tekijä jo ! :D

Ei kommentteja: