sunnuntai 4. syyskuuta 2022

Säästövinkit ja sinnikkyys

 Sinnikkyys ja asioiden loppuunvieminen. Miksi en on mulle haasteita? Olnkohan se juuri minä, joka intoili elokuun alussa #raivaushaastetta. Hurjan monta tavaraa karsin ekalla viikolla ja kas kummaa, se jäi siihen taas. Mä olen lukuisia kertoja kehittänyt jonkun puuskan ja saanut ystäviäkin siihen mukaan ja silti itse asia unohtuu itseltä. Pitkästynköhän mä? Vai lopetanko sitten kun menee vaikeaksi? (jälkimmäinen)

Ainoa pitkäkestoisempi puuska on ollut tää taloudellishaaste. Mä TAAS jätin kirjanpidon kesken eli ihan tarkkaa faktaa mulla ei ole mistään, mutta olen kyllä ollut entistä parempi. Mä suunnittelen enemmän, syön pakastimesta enemmän ja mikä parasta, käyn kaupassa vähemmän.

Eilen luulin olevani fiksu ja menin lähikauppaan etupäiville plus käyttämään miinus 10 prossan edun. Kotona vähän hävetti. Ostin pojille kyllä tarjouspitsat, mutta muut edut oli tyyliä halpa urheilujuoma, viisi suklaalevyä kympillä. Ei mennyt ihan putkeen siis.

Keskimmäisen ehdotuksesta syödään tänään bolognesea (joka on eri ruoka kuin mun jauhelihakastike) ja siihen löytyy aineet kaapista ja pakkasesta. Huomenna alkaa vika viikko ennen palkkaa ja käytössä on 140 euroa ruokaan ja bensaan. Nyt on näytön paikka. Se on mahdollista, mutta JOKA KERTA samassa kohtaa mokaan ja ylitän budjetin satasella. Millä sais itsensä psyykattua nyt onnistumiseen? Saanko mä jonkun lahjan jos onnistun? :D


Talousvinkki jonkun fiksun instatililtä: Joka kerta kun meinaa ostaa jotain "turhaa" ja jättää sen ostamatta, siirrä sama summa säästöön. Katso paljonko on kuun lopussa tallessa?

Viime viikolla meinasin ostaa 40 euron mekon, joka oli ihana. Seurassa oli tolkun ihminen, joka sanoi että mulla on jo miljoona mekkoa ja muista sähkölaskut. Kiitin ja jätin vaatteen kauppaan.

Neiti Sutkautuksen instassa näin taas ihanan peiton sohvelle laitettuna. Teki mieli mennä kauppaan, mutta päätin EI. Olen itseasiassa säästänyt siis ainakin 70 euroa. Mun siis pitäisi kyetä laittamaan sama summa vaikka rahastoon. Miksi se muuten on vaikempaa kuin holtiton shoppaaminen? Enkä vielä saa säästämisestä samoja kicksejä kuin jostain uudesta tavarasta?




















Ei kommentteja: