tiistai 26. lokakuuta 2021

Talousjutut

 Olen niin lumoutunut muiden ihmisten jääkaapin sisällöistä. Että mitä ne ostaa ja mitä niillä syödään. Onneksi Marika vastasi mun toiveeseen ja jakoi viikon ostoksensa. Mä aion tehdä vasta ensi viikolla ison kauppareissun ja siihen sitten panostankin. Tällä viikolla karttelen kauppoja, koska olen sitoutunut tähän taloudellisuuteen ja itseni kanssa kilpailemiseen. Ensimmäistä kertaa ikinä mä olen kyennyt "noudattamaan budjettia". Lainausmerkeissä siksi, ettei mulla ole budjettia, mutta katson kuin vähällä pystyn pärjäämään. Olen aika hyvin saanut pakastimesta kaivettua ruokaa ja sillä on pärjätty. Eilen syötin pojille jauhelihakastikkeen jämät ja hieman valittivat kastikkeen vähyyttä, mutta ilmoitin että riitettävä on. Piste. Eikä ne kuolleet nälkään. 

Mä seuraan kulutusta nykyään Nordea walletista ja olen siihen aika koukussa. Kauhuakin se kyllä tuottaa, kun näyttää menot kaukaisuudestakin. Kuin hiton leveästi mä oikein olen elänyt? Tai huolettomasti. Nyt on tulossa kuitenkin taloudellisin kuukausi ikinä. Tähän mennessä mulla on mennyt tonni ja viikkoa enää sunnuntaihin asti jäljellä. Mun ei tarvitse kuin tankata ja ostaa ihan vähän ruokaa.

Tänään tehdään taas itse Butter chickeniä (poikien toive) ja se riittää pariksi päiväksi. Sitten tex mex pataa ja varmaan makaronilaatikko. Näihin aineet kotona. Sit jos ostaa viikonloppuna pitsat, niin eiköhän se about ole siinä. Kaikki mikä jää alle 1200 euron, tuntuu vähältä. Seuraava tavoite sitten kai se tonni. Sen verran avaan, että tähän sisältyy ruoat, bensat, viikkorahat ja kaikki mahdollinen muu. Esim 80 e nostin rahaa kun poika meni rippileirille. Niin ja 90 e meni synttärilahjoihin alkukuussa. Ilman näitä olis mennyt rahaa ihan älyttömän vähän. Olen vaikuttunut itsestäni. 

Olen siis todistanut itselleni että vähemmälläkin työmäärällä pärjään, mutta ylimääräistä ei jää. JA se joulu.... 

Mutta nyt, hyvää syntymäpäivää mulle! Mä taidan tehdä munakkaan ! 


Ei kommentteja: