tiistai 9. maaliskuuta 2021

Loma alkoi ja loppui jne

 Tervetuloa talouskatsaukseen.

Olen vihdoinkin ratkaissut, millä saa hoidettua talouden kuntoon. Ei vaan käy kaupassa! Tänään käytin esikoiseni kaupassa heti aamusta ja jäin itse autoon istumaan Prisman parkkihalliin. Jos olisin mennyt mukaan, niin jotain olisin kuitenkin ostanut ja mä ihan oikeasti en tarvitse mitään. Kaapit täynnä. Sehän normaalisti ei ole ostamisen este, kuten tiedämme.

Sain työpuhelun myös. Multa kysyttiin stressanko kun ei nyt ole töitä eli olen lapseton. Sanoin etten stressaa. Ja se on totta. Ei tää tilanne ikuisuuksia kestä kuitenkaan. Tavallaan myös mukava lomailla loman jälkeen. 

Niin se loma! Mulla oli ihana hiihtoloma.

Maanantaina menin Helsinkiin hotelli Presidenttiin yöksi. Ihan vain huvin vuoksi. Muutaman tunnin istuskelin itsekseni, mutta illalla menin ystävän kanssa syömään pitkän kaavan mukaan. Ruoka oli loistavaa, seura myös ja oli niin ihana mennä vain hissillä "kotiin". 

Alunperin "puoltyttären" piti tulla mun luo yökylään, mutta sairastui. Olin salaisen helpottunut, koska oli kiire mennä kotiin olemaan yksin. Ennenkuin pääsin yksinäisyyteen, menin ystävän luo hävikkilounaalle. (ystävä oli leiponut rieskaa ja paistanut kauramaidosta lettuja) 

Keskiviikkona mentiin samaisen ystävän perheen kanssa ravintolaan syömään , koska hällä oli synttärit. 

Torstaina esikoinen avovaimoineen tuli mun luo yökylään ja mentiin taas ravintolaan syömään. Olin esikoiselta saanut aikanaan syndelahjaksi "lahjakortin" yhetisruokailuun ravintolassa ja mä käytin sen nyt, kun tilaisuus oli. Oli tosi kiva ilta.

Kotona saunottiin, juotiin skumppaa ja katsottiin Temppareita. Kyllä, nuorison takia aloin katsomaan sitä, vaikka vannonut etten ikinä!!!

Perjantaina nämä isot ja mun kuopus hypättiin autoon ja ajettiin Kuopioon kylpylään. Me syntiset. Kuopio valikoitui mun bestiksen takia, joka asuu siellä. Nähtiin heti  kylpylällä ja otin hänen teininsä mukaan, niin pääsivät rieukkuun mun kuopuksen kanssa. Ihana katsoa kuinka ystävyys kantaa tuonkin ikäisillä. Jatkavat mihin jäivät, vaikka nähneet ehkä vuosi sitten.

Kylpylän jälkeen mentiin ravintolaan syömään omalla porukalla ja sit iskikin uni isosti.

Aamulla herätys, aamiainen, kylpylä. Kylpylästä suoraan pikkuteinit ja minä hypättiin ystävän autoon ja mentiin kaupunkiin. Teinit lähti omiin hommiinsa ja minä ystävän kanssa sain vihdoin olla kahden, nenätysten. Käytiin sekä kahvilla että lounaalla ja puhuttiin tauotta.

Tän jälkeen haettiin pikkuteinien kamat kotoota ja mentiinkin taas kylpylään. Kylpylästä ystävän kotiin syömään ja iltaa istumaan.

Kyllä, meillä oli ihana minuuttiaikataulu koko reissun. 

Matka kotiin oli raskas, niinkuin aina ja lojuin koko illan ihanassa rauhassa yksin!

Maanantaina alkoi poikaviikko ja sekin meni että hups vaan.

Nyt on pojaton viikko ja siis mun taloudellinen menestystarinaviikko. :D

Ja nyt vannon ja vakuutan, että alan kirjoittaan tänne joka päivä. Kuten viisas Marika sanoi, on tää yhtä puuroo muuten vaan tää aika. 

Iloista viikkoa!

3 kommenttia:

marikan polut kirjoitti...

ihana loma sulla, iski valtaisa lomakateus!

Mä vietin tammi-helmikuussa useamman viikonlopun Kuopiossa, mutta yhteenkään ei kuulunut mitään kylpylää, pelkkää muuttokuormaa vaan😬

P kirjoitti...

Marika, tää oli mun eka loma 1,5 vuoteen eli lomakateus tuttu mullekin :)
Sä oot kovin rampannut Kuopiossa muuttamassa. Kuinka hirveesti yks lapsi tarvii kamaa :D

Helmi Nainen kirjoitti...

Kuulostaa niin kivalta! Mun superkivaan kuuluu aina ruoka :-D Toki sit joku muukin, kamut, kylpylä, oma rauha, joku muu, mut se RUOKA on lähes aina mukana. Mitäköhän se musta kertoo?

Mut pointsit kotimaalomalle hei!!