tiistai 11. syyskuuta 2018

Trademark Yök en syö

Kyllä meinas aamiainen mennä äsken väärään kurkkuun. Siinä rauhassa söin raejuustoa vadelmilla taaperon katsoessa Kakkosen lastenohjelmia. Ja pöyristyksekseni siellä on ohjelma, jonka nimi on YÖK EN SYÖ. Kyllä niin mieleni pahoitin.
Se nimi on meidän. Niin varppina on nyt joku Ylen heebo lukenut meidän blogeja ja törkeästi pöllinyt meidän nimen.
Mihin saa valittaa?

Tänään olen autoton. Tää tuntuu aavistuksen verran ahdistavalta. Entä jos keksin huikean idiksen johonkin kiinnostavaan, enkä voi hypätä autoon ja rynnätä autoon hakemaan sitä superkiinnostavaa. (Lue:maitolitraa)

Lupasin miehelle auton pariksi päiväksi, kun mulla ei ole pakollisia menoja. Tuli marinaa aiheesta "mä en saa koskaan käyttää autoa". No nyt saa. Siellä se auto sitten seisoo parkissa kahdeksan tuntia. Mut saapa itse ajaa. Ylensähän mä vien ja haen töistä. Luksuspalvelua siis.
Veikkaan tämän liittyvän siihen, kun kerroin pelostani muuttuvani tässäkin suhteessa au pairiksi. Siitä en syytä muita kuin itseäni, kuten olen vuosien aikana usein tainnut mainita.
No, nyt en ole au pair, mutta autoton :D :D

(Ei tämä oikeasti mikään ongelma ole sit kuitenkaan. Saanpahan kävellä kauppaan maidon perässä jos siltä tuntuu)

Tänään aion olla kotiahkera. Jos konmareilis ja fengshuiais ja mitä muita suuntauksia sitä vielä on.
Niin ja pyöräillä, jumpata, kävellä ja levätä. Ihana päivä edessä.


2 kommenttia:

marikan polut kirjoitti...

aargh! mihin saa valittaa; yökensyö, kyllä en.

Mulla on luennassa Gretchen Rubinin Four Tendencies; syväanalysoin sut nyt (kun olen lukenut melkein koko kirjan). Olet ihan selvästi Obliger-Rebel, eli haluat aina noudattaa ulkoa tulevia vaatimuksia (johtaa ylenpalttiseen toisista huolehtimiseen), ja kun liinat iskee kiinni, tulee totaalinen kapinallinen stoppi.
https://gretchenrubin.com/2015/01/ta-da-the-launch-of-my-quiz-on-the-four-tendencies-learn-about-yourself/

Valitettavasti taidan itse olla ihan sama tyyppi.
Että saan yhtään mitään tehtyä, tarvitsen ulkoisen motivaattorin. Silloin teen (palvelen) hulluna. Kunnes iskee kapina.

P kirjoitti...

Marika, hyvä että säkin pöyristyit tästä. Kun mihin voi elämässä enää uskoa tällaisen varkauden jälkeen?

Vitsi sä luet hienon kuuloisia kirjoja. Miten sä kykenet? NImikin jo pyörryttää.
Obliger rebel kuulostaa hyvältä titteliltä!!!
Mä olen kyllä ihminen, joka noudattaa vaatimuksia, mutta nää "parisuhdevaatimukset" on kyllä itseaiheutettuja, joihin miehet ei vaikuta. Olin tällainen jo 24-vuotiaana ekassa avoliitossani. PAitsi siinä suhteessa mies siivos ja mä makasin sohvalla :D