tiistai 16. huhtikuuta 2013

Lehtikatsaus, pitkästä aikaa

Viime aikojen suosikkeja/havahduttajia:

Psykologi Ilona Rauhala ei usko, että on riittävän hyvää vanhemmuutta, on vain epäonnistuvaa vanhemmuutta. "Kun hyväksyy sen, voi voi ottaa lapsista rennosti vastuun ja lakata kalastelemasta heidän synninpäästöään".

Kodin kuvalehden haastattelussa Ilona sanoi paljon muutakin kiinnostavaa, joten juttu on säästettävä. Ihanan kiinnostava täyspäinen nainen. "Mitä useammin elämä on pitänyt rakentaa alusta, sitä omemmalta se tuntuu",
Aloin miettimään millaiseksi mun elämä muodostuis, jos alkaisin aktiivisesti muokkaamaan sitä, enkä vaan ajelehtis, lasten ehd "oilla.

Me naisissa haastateltiin Raakel Lignelliä. Se sanoi jotain sykäyttävää kuntoremonttinsa alusta. "Kaikki lähti siitä, kun oivalsin, että täytyyhän minulla vielä olla elämä".  "Olin tipahtanut huolipyttyyn, jonne olin käpertynyt ahdistuksineni".
Okei, mä en ole kamalan huolestunut koko ajan, enkä koko aikaa edes ahdistunut, mutta huomaan ajautuvani siihen suuntaan liian helposti. Mä tajuan myös sen, et se johtuu siitä, et mun elämä on kotona. Musta on ihana olla saatavilla, musta on kamalaa olla saatavilla. Mä rakastan mun työtä, mä ajoittain vihaan tätä työtä, joka jumittaa mut kotiin. Mä en halua pois kotoa. Mä haluan et lapset kasvaa, mä haluan et ne on vielä tollasia pieniä. Mä haluan "uhrautua", mä haluan TILAA ja vapautta.....

Ja joo, Nicke sanoi Raakelista, et sillä oli hieman mammarooli jäänyt päälle ja piti pohtia mikä olisi hänen juttunsa seuraavaksi.
Voitte uskoa, että toi lause kertoo minusta. Myös.

Vanhassa Me naisten pääkirjoituksessa kirjoittaja muisteli kuinka teininä innosta kihisten suunniteltiin oikeaa elämää. Sinnikkäästi uskottiin, et kohta tapahtuu jotain jännää. "Terveisiä oikeasta elämästä. 25 vuotta sitten aikuisuus näytti seikkailulta, mutta kuulkaa tytöt, ei täällä paljon mitään tapahdu. Käydään töissä, istutaan telkkarin edessä, tyhjennetään pyykkikoria, joskus joku hauska kissavideo facebookissa naurattaa".
 Tirskuin kuin heikkopäinen. Tota se aika usein on.


2 kommenttia:

Tuula kirjoitti...

Ilona Rauhalan haastattelusta tykkäsin, ja just tosta ajatuksesta, että on vain epäonnistuvaa vanhemmuutta. Helpottava ajatus :)

Muutenkin Kodin kuvalehdessä on paljon hyviä juttuja. Mulla on ollut mielessä pitää lehtikatsaus ihan niiden pohjalta :) Jos nyt joskus sais aikaiseksi... Tai sitten juon vaan kahvia ja jossittelen.

Taru kirjoitti...

Mäkin luin ton Ilona Rauhalan jutun, siinäpä fikusn tuntuinen nainen.

Kodin kuvalehti on munkin mielestä ollut viime aikoina ollut TOSI hyvä kun taas Me naiset on tullut jotenkin kökömmäksi.

Mahtavaa, että sun huonojen päivien putkisi loppui.
Nää lehtikatsaukset ovat just parasta Pinkkiä :) Rutistus!