lauantai 11. toukokuuta 2019

Viikkoraportti

Istun tässä aamukahvilla ja haaveilen, että pojat heräisivät  tekemään mulle äitienpäiväbrunssia. Nälkä!
Eilen pojat lähti mun kanssa kauppaan ja villiintyivät ostamaan hirveitä määriä syötävää brunssille. Ihanaa ja pelottavaa. Olen viikon syönyt hyvin, mutta kevyesti ja päivän hiilarimäärät vähän kauhistuttaa. Mutta hei, Dumle-banoffee, ciabatta, hedelmäsalaatti, mutakakku... Toki mä teidät syön!

Sillä aikaa kun pojat oli lahjaostoksilla, mä menin kirjakauppaan hiplaamaan kirjoja ja ostinkin pari pokkaria tulevaa lomaa odottamaan. Olis mulla lukemattomia kirjoja hyllyssäkin, mutta kun mä halusin LOMApokkarit. Maria Veitolan kirja on toinen ja iloisesti yllätyin kun kaupassa sitä selailin. Vaikuttaa oikeasti kiinnostavalta. 

Pilateshurahdus on käynnissä. Kuusi kertaa jumpannut viikon aikana. Tänään onneksi pakkolepo. Mutta kohtahan on jo huominen.
Jos ei sada, aion mennä itsekseni äitienpäiväkävelylle ja joku muu saa hoitaa mun työlasta. Otan kaiken ilon irti tästä päivästä. Onneksi mulla on hösöttävät pojat. Eilen juttelin kahden nuorimman kanssa mun äitiydestä ja sain kyllä hyvät arvostelut. Veikkasin että olen seiskan luokkaa, mutta 16v totes mun olevan parempi. 

Tällä viikolla eksän nyksä kutsui mut hoitolapsen kanssa heille leikkimään. Taaperot leikki ja me juotiin kahvia. Tää oli jotakuinkin ensimmäinen kerta kun oltiin kahden pidempi pätkä. 
Kehuttiin itseämme, kun ollaan nää uusperhejutut hoidettu niin hyvin. Hän ensin totes, että aika monet tulee eksien kanssa juttuun, mutta sit mietti uusiksi, että "niin ehkä ne mahtuu samoihin juhliin, muttei välttämättä kyläile toistensa luona". 

Näistä juteltiin eilen esikoisen ja miehenkin kanssa. Esikoisen kaverin vanhemmat ei mahdu samaan tilaan ja yo-juhlatkin tulevaisuudessa juhlitaan kahdesti. Poika kärsii tilanteesta ja sanoo mun pojalle, että ole onnellinen kun teillä on toisin. 

Vähänkö oli muuten mukavaa, kun perjantaina esikoisen viisi frendiä tuli meille saunomaan. Mäkin sain niiden seurassa välillä olla juttelemassa, terassilla, ei saunassa ja koin että mua ei savustettu pois. Kivoja tyyppejä kaikki!
Olen iloinen siitä, että meille voi (eli siis viitsii) tuoda porukkaa, vaikka se tässä tapauksessa tarkoittikin että mulla ei ollut kaipaamaani iltarauhaa. Nyt olis taas tarve yhdelle yksinäiselle illalle. Kun niitä ei ole viikkoihin ollut, niin olen mennyt sänkyyn aiemmin, että jaksan edes pikkuhetken katsoa Netflixiä yksin. 

Hyvää Äitienpäivää kaikille äideille. Hyvin te vedätte!

Ei kommentteja: