tiistai 2. joulukuuta 2014

Menin itseeni

Se on kauhea hetki, kun menee itseensä. Yhtäkkiä näkee kaiken ja punastuu häpeästä. Mä olen taas ollut karmea kermapersevinkuja. Siis oikeasti. Mä valitan siksi, että mulla on tylsää. TYLSÄÄ. Eikö tylsyyskin ole ihan oma valinta? Ja tylsyys on suhteellista. Voiko elämä olla pelkkää juhlaa?
 Aloin listata asioita: Näen ystäviä päivittäin, mulla on mahtavia ystäviä, perhe on herttainen, monesti, olen jotakuinkin terve, mulle tulee kaikki naistenlehdet, mulla on tarpeeksi rahaa normaaliin elämään.

Olen huomenna menossa viikottaiselle käynnille yhden ystävän luo. Juuri häntä ajatellessani punastuin. Hänellä on moni asia huonosti tai vähintään haastavasti, mutta etenkin rahallisesti tilanne on paha. Oikeasti paha.
Ja hänellekinkö olen valittanut tylsyyttäni?

JA sitten vielä sekin. Miksi yhtäkkiä päätin elämäni olevan tylsää, kun se hetkeä aikaisemmin, ihan samanlaisena, oli kivaa?
Aivan, ihminen kyllä välillä ihan itse päättää mielentilansa.

Mutta yhden vakavan epäkohdan mä tänään keksin. Nyt kun lapsilisät laskee, niin arvatkaa mitä. Se vie multa yhden viiinilaatikon maksaman summan.  Pöyristyttävää. Viinit vievät naisen suusta, noin vain,

3 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Voi kääk, en ole sisäistänyt tuota lapsilisien laskua ollenkaan. Meillä se on kyllä tuntuvampi summa kuin minun viinit (jota en juo) nyt kun vanhin meni kaiken lisäksi täyttämään 17v :D Voi kurjuus...

Rva Kepponen kirjoitti...

C'moon! Ongelma se on tylsyyskin ;) Minullakin on välillä tylsää ja kotona rutisen siitä miehelle. Hyvä ja tasainen elämä on hieno juttu ja tylsyys on yleensä enimmäkseen oma vika, mutta luohan se sellaista "onko mun elämäni nyt tätä siihen saakka, kunnes kupsahdan/saan fudut/... että eikö tässä nyt tapahdu mitään suurempaa".

Tosin tuontasoisista ongelmista ei ehkä ihan hirveästi kannata valittaa seurassa, jos siellä on henkilöitä, joilla on oikeita todellisia ongelmia vaikka terveyden tai rahan kanssa.

Multa vei mahavaivat viinin suusta, joten lapsilisien leikkaus on enää siltä kannalta enää todella kosmeettinen lisäys :( Niin, että äläpäs siellä valita, että sulla on vähemmän varaa juoda viiniä, kun kanssabloggaajan vatsa ei kestä sitä lainkaan. Se jos mikä on muuten todellinen ongelma perheenäidille :D

Taru kirjoitti...

Mä haluisin sun ns. tylsän elämän joten olen iloinen, että menit itseesi :).

Kauheaa toi viini juttu ;) I'm shocked!