keskiviikko 4. tammikuuta 2023

Haasteista ja ruoasta

Uuden vuoden haasteet etenevät vaihtelevasti. Olen karsinut kaksi tavaraa. Vasta 28 tavaraa puuttuu so far. Mä en jaksa miettiä minkä taas pitäisi lähteä ja vaikka lähtisi, niin se ei näy missään kuitenkaan. Lannistus.

Satasen viikko on hyvässä käynnissä. Rahaa mennyt vasta reilu 60 euroa ja siitäkin puolet bensaan, joka ei kuulu tähän satasen viikkoon.

Ruokaa on tälle päivälle valmiina. Huomisen ja perjantain ruoka on pakastimessa. Ja ehkä jopa lauantain. Et hei, aika hyvin sujuu. (Tämän sanottuani ryntään kuitenkin kauppaan ostamaan hummeria ja kaviaaria)

Mä olen itse syönyt lähinnä munakkaita ja suklaata. Miten oikeasti olla ilman, kun kaapit pursuaa konvehteja? Saanko syödä avatut loppuun ja sitten pidättäytyä? Mutta onneksi edes syön niitä kevyitä munakkaita.

Keksin tässä kirjoittaessani jämäruokapäivän. Jos laittais kaapista eteen kaiken mitä siellä on ja pakastimessa karjalanpiirakoita ja sipulirenkaita ja mitä muuta sieltä löytyykään. Voisiko sitä kutsua oikeaksi ateriaksi? Todennäköisesti kyllä. 

Pakastimesta tuli mieleen marjat. Ostan usein kaupasta vadelmia, pakaste. Syön niitä rahkassa tai raejuuston kanssa. Kuopus tekee smoothieita. Tällä viikolla käytiin ostamassa k-kaupasta satsi, koska 20 prossaa alennusta. Mutta kauhistus kauhistus hirvitys. Vadelmapussi maksoi 3.99, alennuksen kanssa 3,09. IHAN hetki sitten ne maksoi ehkä 1,89 pussi. Ja usein tarjouksessa 1,59. Nyt niiden hinta on niin järkyttävä, että mun kannattaa syödä raejuuton kanssa suklaata, joka on paljon halvempaa. Ratkaisu ihmiskunnalle: voisiko suklaalevy maksaa edes 5 euroa?


3 kommenttia:

marikan polut kirjoitti...

sulla on aina niin kiehtovia projekteja! mä en saa ryhdytyksi sen pahemmin säästämiseen kuin raivaamiseenkaan. Enkä mihinkään vaatekaappiprojektiinkaan...

P kirjoitti...

Huom! Mä kirjoitan niistä projekteista mutta niiden toteutus on aina hieman epäonnistunut. Mut kiva edes haaveilla niistä.

Taru kirjoitti...

Munakkaat, aivan loistavia ja edukkaita! Kiitos muikkarista!